Otathan seuraavat asiat huomioon ennen tilauksesi tekemistä:

  • Toimituskulut ovat normaalisti 6,95€, mutta joskus myös edullisemmat jos meillä on tarjouskampanja myös toimituskulujen osalta. Toimitus on ilmainen yli 75€ tilauksille.
  • Toimitusaika Bonitan varastolta Kiinasta lentopostitse 2-3 viikkoa. 
  • Tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus.
  • Kaikki tuotteet kaupassamme ovat verottomia koska varastomme sijaitsee Kiinassa.
  • Mikäli itse tuotteen arvo on yli 22€ (poislukien postikulut), tulee siitä maksaa alv 24% sekä 2,90 € palvelumaksu tuotteen saapuessa Suomeen.
    • Mikäli tuotteen hinta Bonitalla on esim. 27,95€, saattaa postikulun osuus siitä olla esim. 6.95€, jolloin itse tuotteen arvo on alle 22€ ja tuote on verovapaa. Yli 75€ tilaukset sisältävät toimituskulut.
    • Tieto mahdollisesta verosta näkyy tuotekohtaisesti hinnan yhteydessä tuotesivulla.
  • Tästä löydät tullausohjeet.
  • Suomalainen asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin kysymyksiin. Ota yhteyttä!

1. Yleiset ehdot

Bonita.fi on Buchanon Company Ltd:n (11111405) markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Buchanon Company Ltd:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Buchanon Company Ltd:n välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Buchanon Company Ltd:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa Bonita.fi:n kotisivuilta.

Buchanon Company Ltd ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Buchanon Company Ltd:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Buchanon Company Ltd on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. Asiakas ja tietosuoja

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Bonita.fi ja Buchanon Company Ltd:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Buchanon Company Ltd:llä ja sen kanssa samaan yhtiöön kuuluvilla verkkokaupoilla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti.

Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa Bonita.fi. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Bonita.fi:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@bonita.fi.

Bonita.fi-sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Bonita.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Bonita.fi:n verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Bonita.fi-sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

3. Hinnasto

Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan avoimeen tilaukseen. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Bonita.fi ja Buchanon Company Ltd tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Buchanon Company Ltd pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Buchanon Company Ltd ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista Buchanon Company Ltd:lle

4. Toimittaminen

Bonita.fi ja Buchanon Company Ltd tarjoaa kattavan kuljetusvalikoiman. Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkosivuiltamme. Bonita.fi:n ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä.

Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Bonita.fi ja Buchanon Company Ltd ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Buchanon Company Ltd:sta riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Bonita.fi:n ja Buchanon Company Ltd:n ehtojen mukaisesti.

5. Maksaminen

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Bonita.fi sivuilta.

Klarna Lasku ja Erämaksu ovat Klarna AB:n tarjoamia maksutapoja. Luoton tarkemmat kuvaukset ja luoton myöntäjän tiedot on eritelty ostoskorissa lain vaatimalla tavalla.

6. Palauttaminen

Bonita.fi tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa postitse suoraan Bonitan varastolle sivustolla olevien palautusohjeiden mukaisesti. Bonita.fi EI vastaa palautuskustannuksista lukuunottamatta tilannetta jossa asiakas palauttaa viallisen tai väärin toimitetun tuotteen.

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Bonitalta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja muut vastaavat lastenhoitotuotteet.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

Tilauksen voi perua ennen kuin se on ehditty postittaa. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluun, mikäli haluat palautuksen takaisin tilauksessa käytetylle maksuvälineelle. Jos tilaus on ehditty postittaa, ei tilauksen peruuttaminen ole mahdollista, mutta tuotteilla on kuitenkin 14 päivän palautusoikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien.

Kulut noutamattomista ja tullaamattomista lähetyksistä
Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai tullausselvityksen tekemättä jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Noutamatta jätetyistä ja tullaamattomista paketeista perimme edestakaiset toimituskulut asiakkaalta (6,90€/lähetys).

Kiinasta tilatut tuotteet tulee tulliselvittää ja noutaa Postista. Palautus tulee tehdä Bonitan palautusohjeiden mukaisesti. Mikäli maksoit lähetyksestä ALV:n tullauksen yhteydessä, hyvitämme ALV:n pankkitilillesi palautuksen saapuessa vastaanottokeskukseemme.

Jokainen tuotepalautus tulee paketoida huolellisesti ohjeiden mukaisesti. Paketoidessa tulee käyttää herkimpien komponenttien vaativaa suojausta. Edellytämme myös, että kaikki tuotteen mukana tullut materiaali, kuten tuoteseloste, manuaalit, ja rekisteröintilomakkeet palautetaan samassa paketissa alkuperäiskuntoisina. Pakettiin tulee liittää takuu- / palautuslomake.

Bonita ei vastaa ohjeiden vastaisesti tehdystä palautuksesta ja pidättää oikeuden periä virheellisestä palautuksesta käsittelykulun. Bonita tai sen yhteistyökumppanit eivät koskaan lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja. Bonita ei voi käsitellä palautuksia, joihin ei ole liitetty takuu- / palautuslomaketta.

7. Takuu, tuki ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme sinut ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan tai heidän huoltoyhtiöön, koska tämä nopeuttaa huoltoa ja on näin ollen sinun etusi mukaista.

Huoltoaika-arvio on noin 10-15 arkipäivää. Osa Bonitalla myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoaika-arvio on noin 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Bonita.fi ja Buchanon Company Ltd ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Buchanon Company Ltd:lle aiheutuneet kustannukset.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@bonita.fi.

8. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Buchanon Company Ltd pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@bonita.fi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Buchanon Company Ltd:tä vastaan Buchanon Company Ltd:n kotipaikan käräjäoikeudessa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Buchanon Company Ltd:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

9. Tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen ei vaadi erillistä rekisteröitymistä palveluun. Asiakas voi tehdä ostoksia sivuilla lisäämällä tuotteita ostoskoriin “Lisää ostoskoriin” -painikkeen avulla. Maksu tapahtuu kassalla, jonne siirrytään “Ostoskori”-painikkeen avulla.

Asiakas vastaa tilauksen yhteydessä antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Tilauksen yhteydessä asiakkaan on ilmoitettava vähintään etunimi, sukunimi, katuosoite, postitoimipaikka, postinumero ja sähköpostiosoite. Maksutavan ollessa lasku, asiakkaan tulee myös syöttää henkilötunnus tai Y-tunnus sille varattuun paikkaan. Jos asiakas on alle 18-vuotias, hänen tulee pyytää holhoojansa suostumus tuotteiden tilaamiseen. Tällöin tilauslomakkeessa tulee ilmoittaa holhoojan nimen lisäksi myös hänen sähköpostiosoitteensa. Kaupanteon yhteydessä saatavat asiakastiedot ovat ehdottoman luottamuksellisia ja niitä käsitellään Bonitan tietosuojaselosteen mukaisesti.

10. Toimitusaika

Kun maksusuoritus on rekisteröity, tilauksen käsittely käynnistyy. Tilauksen käsittelyaika on tavallisesti 1-4 vuorokautta. Postin kulkuun menevä aika on 10-14 vuorokautta, jolloin tavallinen toimitusaika lentopostitse Kiinasta on 2-3 viikkoa. Poikkeuksena tähän ovat kampanjatuotteet, joilla voi olla kampanjakohtainen toimitusaika, joka on mainittu kampanjasivulla. Suuremmat paketit toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan postitoimipaikkaan. Pienemmät paketit toimitetaan suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Postilaatikkoon toimitettavan paketin paksuus on max. 3cm. Bonita ei vastaa kolmansien osapuolien aiheuttamista toimitushäiriöistä tai viivästyksistä (esim. posti, tavarankuljettajien kuten Finnairin tai SAS:n lakko tms.).

Ennakkomyyntituotteet:
Mikäli tuote on ennakkomyynnissä, on sen arvioitu toimitusaika normaalisti mainittu tuotesivulla. Ennakkotilaustuotteiden toimitusaika on normaalia pidempi.

Bonita ei vastaa ohjeiden vastaisesti tehdystä palautuksesta ja pidättää oikeuden periä virheellisestä palautuksesta käsittelykulun. Ilman takuu- / palautuslomaketta lähetettyjä palautuksia ei voida käsitellä.

11. Tietojen oikeellisuus

Bonita ei vastaa tuotteiden teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa tietoja.

12. Vastuuvapauslauseke

Bontia ei vastaa tuotteiden käytön seurauksena aiheutuvista vahingoista, kuten peruutustutkan käytöstä huolimatta tapahtuneesta kolarista tai alkometrin käytöstä huolimatta saaduista sakoista.

13. Force Majeure

Bonita pidättää oikeuden perua kaupan, jos hinnoittelussa tai järjestelmässä on sattunut virhe tai mikäli tavarantoimittaja ei pysty toimittamaan tilattua tuotetta kohtuullisessa ajassa. Kohtuullisena aikana käytetään verkkokaupasta annetuissa ohjeissa määrättyä 30 päivää.

14. Asiakkaiden luoma sisältö ja arvostelut

Tuotesivuilla esiintyvät asiakkaiden arvostelut, kuvat ja videot, eivät edusta Bonitan näkemyksiä tai kantaa mihinkään tuotteisiin, ihmisiin, organisaatiohin tai Bonitaan itseensä. Tuotteiden ja palveluiden mahdollinen toimivuus ja/tai viallisuus perustuu tuotesivun ja pakkauksessa mukana annettuun tietoon. Asiakkaiden tekemät arvostelut, kuvat ja videot edustavat vain kyseisen asiakkaan näkökulmaa.

Jos tuotteen arvostelussa asiakas todennut esimeriksi yhteensopivuuden jonkin toisen laitteen kanssa, josta ei ollut mainintaa tuotteen kuvauksessa, ostopäätöstä ei voi perua sillä perusteella, että tuote ei toiminutkaan asiakkaan arvostelussa mainitun laitteen kanssa. Sama pätee myös tuotteiden kestävyyteen ja muihin ominaisuuksiin, jos esimerkiksi asiakas tiputtaa tuotteen videolla lattiaan ja tuote pysyi ehjänä, asiakkaan lisäämä video ei edusta tuotteen kestävyyttä normaalikäytössä.

Bonitalla on lupa käyttää ilman erillistä korvausta asiakkaiden tuottamaa tekstiä sekä kuva- ja videomateriaalia omassa markkinoinnissaan esimerkiksi uutiskirjeissä, näytteissä tai nettisivuilla. Jos asiakkaan tuottamaa materiaalia käytetään hyväksi markkinoinnissa, markkinointimateriaalin katsotaan edustavan Bonitan näkökulmaa ja tuotteen ja palvelun ominaisuuksia.

15. Yleistä

Bonita verkkokauppaa hallinnoi Englantiin perustettu Buchanon Company Ltd.